ضرورت شستشوی فرش ها به طور منظم چیست؟
نوشته شده توسط : نوین

همه ما به اهمیت زیبایی و تمیزی ظاهری فرش‌ها آگاه هستیم. اما ضرورت شستشوی فرش ها به طور منظم به دلایل بیشتری مورد توجه است. در این مقاله قالیشویی نوین می‌خواهیم درباره دلایل ضرورت شستشوی فرش ها به طور منظم نکاتی را مطرح کنیم. پیشنهاد همیشگی ما این است که در فواصل زمانی منظم شستشوی فرش و مبلمان خود را به یک قالیشویی متخصص و با تجربه بسپارید.

 

قالیشویی

اهمیت شستشوی فرش ها به صورت منظم

افزایش عمر فرش‌ها

تمیز کردن فرش‌ها به صورت مداوم می‌تواند باعث افزایش عمر آنها شود. بیشتر تولیدکنندگان فرش استفاده از آب گرم را برای قالیشویی در فواصل 12 تا 18 ماهه توصیه می‌کنند. این برنامه‌ریزی باید منظم باشد؛ و البته بسته به نوع استفاده و وضعیت خانه شما می‌تواند در فواصل کوتاه‌تر یا بلندتر انجام شود.

پاک‌سازی گرد و خاک و آلاینده‌ها

جارو کردن فرش مانند گردگیری رومبلی است. این کار به خوبی می‌تواند گرد و خاک را از سطح فرش شما دور کند؛ اما فرش عمق و بافت‌هایی دارد که گرد و خاک و آلاینده‌ها می‌توانند وارد آنها شده و در آنجا باقی بمانند. برای پاک‌سازی گرد و خاک و آلاینده‌ها از داخل فرش خود به یک قالیشویی حرفه‌ای نیاز دارید. یک  قالیشویی مکانیزه می‌تواند به خوبی از پس این کار برآمده و فرش شما را به صورت کاملا عمیق شستشو داده و تمیز کند.

پاک‌سازی لکه‌ها

همه ما انسان هستیم و ایجاد لکه حتی برای محتاط‌ترین و تمیزترین افراد هم اتفاق می‌افتد. اگر صاحب فرزند هستید، مطمئنا لکه‌های بسیاری در انتظار فرش شماست. بسیاری از مردم از محصولات تبلیغاتی برای زدودن لکه‌ها استفاده می‌کنند. متاسفانه آنها نمی‌دانند که اسپری زدن و دستمال کشیدن این لکه‌ها تنها باعث می‌شود به بخش های عمیق‌تر فرش بروند. یک شستشوی حرفه‌ای فرش و انجام این کار توسط متخصصان قالیشویی، تنها راهی است که می‌توانید یک بار و برای همیشه از دست این نوع لکه‌ها راحت شوید.

آلودگی‌های مربوط به حیوانات خانگی

مشکلات مربوط به حیوانات خانگی؟ مشکلی نیست! اتفاقات همیشه رخ می‌دهند. شاید حیوان خانگی جدیدی خریده‌اید. شاید حیوان شما مریض شود. پاکسازی آثار به جای مانده حیوانات خانگی از فرش بسیار حائز اهمیت است. اگر به اندازه کافی مواظب نباشید ممکن است بعدا بسیار پشیمان شوید. اما ادرار حیوانات بر روی فرش ممکن است باعث ایجاد بوهای ناخواسته شود؛ و مکانی را برای رشد باکتری‌ها فراهم کند. به هر حال برای رهایی از بوی بد و آلودگی‌های این چنینی بهتر است فرش خود را به طور منظم شستشو دهید.

چرک باعث فرسایش فرش می‌شود

زمانی که بر روی فرش راه می‌روید باعث فرو رفتن چرک‌ها به درون بافت فرش می‌شوید؛ که به نوبه خود باعث کهنه شدن فرش شما می‌شود. جارو کردن فرش به صورت مداوم می‌تواند باعث پاک‌سازی آلودگی‌ها و کاهش فرسودگی شود؛ اما جاروبرقی‌های خانگی به اندازه تجهیزات حرفه‌ای پاک‌سازی فرش قدرت مکش ندارند. همچنین جاروبرقی‌ها قادر نیستند لک و بوهای نامطبوع را دفع کنند. پس برای جلوگیری از فرسایش فرش بهتر است به برنامه منظم شستشوی فرش روی آورید.

ذرات معلق در هوا

باکتری، قارچ، گرده، خاکستر سیگار و دوده همگی ذرات بسیار کوچک معلق در هوا هستند؛ که به داخل خانه‌تان نیز نفوذ کرده و در داخل فرش شما جا خوش می‌کنند. تنها پاک‌سازی حرفه‌ای فرش در یک کارخانه قالیشویی قادر است این ذرات میکروسکوپی را تمیز کند؛ و همچنین به کاهش حساسیت‌ها و مشکلات تنفسی بسیاری افراد که در نتیجه این ذرات به وجود می آیند؛ کمک کند.

کک

یکی از آلودگی‌های معمول فرش‌ها کک است. جانوری ریز و میکروسکوپی که در بافت فرش لانه کرده و موجب فرسایش آن می‌شود. رهایی از این آلودگی نیز یکی از دلایل ضرورت شستشوی فرش است.





:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: